Service | Pippin
Image

Service

Pippin er en Apple-autorisert Service Provider og våre teknikere er sertifisert av Apple. Det betyr at du beholder opprinnelig garanti- og reklamasjonsrett på ditt produkt.

Image
Pippin Serviceportal Registrer ny service eller sjekk status på en pågående sak i vår serviceportal. Registrer service Sjekk status
Image
iPhone: Skjerm- og batteribytte på timen

Pippin tilbyr skjerm- og batteribytte på iPhone utført på timen uansett hvor telefonen er kjøpt. Vi bruker kun originale deler og du beholder garanti/reklamasjon.

Book time eller
Image

Service på Apple-produkter

Pippin er en Apple-autorisert Service Provider og våre teknikere er sertifisert av Apple. Dette betyr at du beholder opprinnelige garanti- og reklamasjonsrett på ditt produkt. I tillegg gir vi deg tre måneders garanti på alle reparasjoner.

Vi tar inn service i butikkene våre i Kvadraturen og på Sørlandssenteret, i tillegg til å motta service via post. Vårt verksted er lokalisert i vår butikk på Sørlandssenteret. Det betyr at du kan levere inn iPhone, iPad, iPod, Mac og andre Apple-produkter til service hos oss. Hos Pippin er det sertifiserte teknikere som utfører reparasjonene og vi bruker kun originale deler.

Om produktet du skal levere inn er dekket av Apples internasjonale garanti eller AppleCare trenger du ikke kjøpskvittering. Dersom produktet er utenfor garanti, og du ønsker å reklamere, må du huske gyldig kjøpskvittering (med serienummer).

De fleste reparasjoner utføres lokalt i Kristiansand, noe som gjør at behandlingstiden blir så kort som mulig. Behandlingstid vil likevel variere etter type reparasjon, tilgang på deler, postgang og pågangen på verkstedet.

Vår serviceavdeling tilbyr også en rekke tilleggstjenester:

  • Oppsett av nye enheter
  • Installasjon/oppgradering av operativsystem på Mac og iOS
  • Feilsøking
  • Kostnadsoverslag til forsikring
  • Oppgradering av harddisk/SSD og RAM
  • Overføring av data
  • Dataredning
  • Fjernhjelp
  • Hjemmehjelp

Image

Reparasjon av iPhone

Når du reparerer din iPhone hos oss, uansett hvor du har kjøpt den, kan du være trygg på at du beholder all garanti- og reklamasjonsrett. I de situasjoner hvor det er mulig bytter vi defekte deler i din iPhone, f.eks batteri, høyttalere og skjerm. I de tilfellene hvor dette ikke er mulig blir enheten erstattet med en ombytteenhet (her får du tilbake samme modell som du leverte inn, og det er dessverre ikke mulig å oppgradere).

Hvis du har vært uheldig og knust skjermen på din iPhone, kan vi tilby et skjermbytte. Når du leverer inn enheten til service gis den videre til vårt serviceverksted hvor en tekniker undersøker enheten. Tekniker vurderer da om din enhet kvalifiserer for skjermbytte, eller om enheten må byttes i en ombytteenhet. Skjermbytte utføres lokalt hos Pippin, og reparasjon blir gjort i løpet av 1 time dersom du booker time på forhånd.

Eksempler på skader hvor skjermbytte ikke er mulig kan være bøyd eller skadet chassis, feil på hovedkort eller væskeskade. I disse tilfellene vil man få tilbud om en ombytteenhet og eventuelt et prisoverslag om feilen/skaden ikke dekkes av reklamasjon eller garanti. Se priser nederst på siden.

Image

Reparasjon av iPad

Vi skifter ikke glass eller andre deler på iPad, men tilbyr en ombytteenhet av lik modell. Enheten må leveres inn til vårt verksted hvor en tekniker vil feilsøke denne. Feilsøkingen avgjør om man vil få tilbud om en ombytteenhet på garanti/reklamasjon eller som en betalbar reparasjon.

Image

Reparasjon av Mac

Vi utfører alle reparasjoner lokalt på vårt verksted på Sørlandssenteret. Dette gjør at reparasjonstiden blir så kort som mulig. I tillegg utføres reparasjonene av Apple-sertifiserte teknikere, så du beholder din garanti- og reklamasjonsrett på produktet. Uansett hvor du har kjøpt det.

Vi utfører reparasjoner som:

  • Skjermbytte
  • Batteribytte
  • Bytte av hovedkort
  • Bytte av tastatur (bærbar)

Vi kan oppgradere din litt eldre Mac med minne og/eller harddisk (avhenger av modell). Vi tilbyr våre kunder låneenhet (begrenset tilgjengelighet).

Ønsker du bare et kostnadsoverslag til f.eks forsikringen - ordner vi også det.

Image

Reparasjon av Watch

Vi skifter ikke glass eller andre deler på Apple Watch, men tilbyr en ombytteenhet av lik modell. Enheten må leveres inn til vårt verksted hvor en tekniker vil feilsøke denne. Feilsøkingen avgjør om man vil få tilbud om en ombytteenhet på garanti/reklamasjon eller som en betalbar reparasjon.

Image

Reparasjon av AirPods

Vi skifter ikke deler på Apple Watch, men tilbyr en ombytteenhet. Enheten må leveres inn til vårt verksted hvor en tekniker vil feilsøke denne. Feilsøkingen avgjør om man vil få tilbud om en ombytteenhet på garanti/reklamasjon eller som en betalbar reparasjon.

Har dine AirPods nedsatt lyd? Vi opplever at de fleste årsakene til nedsatt lyd skyldes at høyttalerene er tette. Vi anbefaler før innlevering å rense AirPods for å se om det løser problemet.

Vi tilbyr også å rense AirPods for deg. Pris for rens fra kr 149,-. Har du kjøpt dem hos Pippin er dette kostnadsfritt første gang, og deretter kr 99,- pr. påfølgende rens.

Image

Andre produkter

Opplever du feil eller har fått skader på andre produkter som er kjøpt hos Pippin, kan disse også leveres inn til oss. Reperasjon av disse produktene gjøres på eksternt verksted, men vi vil håndtere dette for deg. Noen produkter kan vi bytte på stedet og noen må sendes inn til produsenten for å få erstatningsenhet.

Vi håndtere kun service på tilbehør (ikke Apple) som er kjøpt hos Pippin. Unntak: Produkter fra Bose, BeoPlay og DJI (droner) som vi selv fører.

Original kvittering på tilbehør må alltid fremvises, både ved garanti og reklamasjon.

Ofte stilte spørsmål

  • Før du leverer enheten inn til service vil vi anbefale å ta backup av viktige filer og dokumenter. Våre teknikere kan være nødt til å reinstallere enheten og da forsvinner filene. Vi tilbyr å ta backup for deg, priser fra Kr 899,-

    Skal du levere inn en iPhone, iPad, iPod eller Watch må Finn iPhone (Aktiveringslås) være deaktivert. Guide for å slå av Finn iPhone.

  • Hva er en ombytteenhet? keyboard_arrow_right

    En ombytteenhet er en ny enhet som vi mottar fra Apples fabrikk. Forskjellen på en ombytteenhet og en ny fra “hylla” er at ombytteenheten kan inneholde mindre komponenter som tidligere har vært i bruk. Slike deler er for øvrig grundig testet og komponenter som for eksempel chassis, skjerm og batteri (såkalte slitedeler) vil alltid være helt nye.

    Ombytteenhet brukes både som erstatning for garantireparasjoner og betalbare reparasjoner. Original garanti og reklamasjonsrett blir videreført til ombytteenheten.

  • Alle produkter fra Apple kan leveres til oss uavhenging av hvor den er kjøpt (iPhone må være kjøpt uten operatørlås). Er enheten under garanti trenger vi ikke kvittering.

    Ønsker du å reklamere på produktet er vi nødt til å ha gyldig kvittering med serienummer. Dersom enheten ikke er kjøpt hos oss og den er over ett år, tilkommer Kr 290,- i håndteringskostnad.

  • Garanti
    Garanti er noe produsenten gir og skal sikre forbrukeren mot produksjonsfeil. Garantitiden på Appleprodukter er 1 år fra kjøpsdato.

    Reklamasjon
    Reklamasjon er noe forbrukere i Norge har. Gjennom forbrukerkjøpsloven har privatpersoner 2 eller 5 år reklamasjon fra kjøpsdato avhengig av type produkt.

    Merk at verken garanti eller reklamasjon er en forsikring, eller dekker skader/problemer som ikke er relatert til produksjonsfeil.

  • Dersom du har glemt passordet til din AppleID / iCloud-konto kan du forsøke å nullstille passordet her. Om du ikke lyktes med det, kan du ta kontakt med Apple Support på telefon 24 05 51 33.

    Merk: På grunn av sikkerhet er det kun Apple som har mulighet til å gi deg tilgang dersom du har glemt passordet.